kennelskybar

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Hanne Winninge - 3 januari 2010 09:12

Tindra har gott om mat till valparna men av någon anledning blir det alltid kiv om den bästa tutten. Den är nämligen dubbel och ger alltså mest mat för trampet. Små valpar trampar nämligen igång mammas mjölkproduktion och kan man få mjölk från två tuttar och ändå bara behöva trampa en gång, så kan ni ju lista ut varför just denna tutte är omåttligt populär.

Idag var det Milo som var snabbast att koppla greppet. Lilla Molly gör dock sitt bästa för att vara näst på tur.


  

Av Hanne Winninge - 3 januari 2010 07:24

Nu vet jag vad alla planerat att kalla sina valpar.

  • Elins stora kille kommer kallas Milo
  • Maries vitfläckige grabb kallas för Chili
  • Marie och Björns lilla snäcka blir en Molly
  • slutligen får Johannas stora tjej namnet Signe.

Dessutom planerar vi finbesök i slutet av januari för då kommer såväl Elin som Marie och hälsar på sina små nya familjemedlemmar. Ser fram mot att träffa er!Apropå namn så vet jag hittills bara vilka bokstäver som de ska ha i sina stamtavlenamn:

Skybar N……… I………

Har ni kul förslag? Shoot!


Jo förresten, jag kan få er att längta lite mer efter valp genom att visa ett par gamla bilder på tidigare gudomliga grå dunbollar.


  


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards