kennelskybar

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Hanne Winninge - 19 januari 2010 18:49

Ja eller faktiskt var det inte alls så. Space ansåg att Flip var en lämplig kandidat och rutinerad som han är fann Flip för gott att inte antasta gamla damen mer än att pussa henne lätt på örat innan han skred till verket. Nu har det ju gått en vecka av nio innan det kikar fram valpar här hemma, men visst är det gott att ha sin favoritSpace i soffan och kika på TV tillsammans. Jag är SÅ otroligt glad för min svarta tjej. Jag kan inte med ord förklara hur viktig hon är för mig och vilken glädje hon gett mig. Jag vet att det finns minst 7 stycken därute med Spacebarn som säger precis samma sak om sina. Men givetvis har de alla fel: Världens bästa hund bor nämligen här hemma och heter just det....SPACE.


Kort bifogas på Flip efter förrättat värv. Space gör sig bäst i verkligheten så henne får ni vänta med att betrakta en stund.


  

Av Hanne Winninge - 19 januari 2010 18:41

De växer de små. Fullt liv är det och nu har de helt slopat valplådan till förmån för valphagen. De hoppar och leker och däremellan sover de sött. Det gäller att ta dem när de har sovit en stund annars är de omöjliga att fånga med min kamera. Men visst är de ljuvliga?



 



  

Signe är en härlig liten fröken med lugn och fasthet.


  

Molly har mer full-i-fan och passa Tilde som hand i handske. Fullfart livet ut!


  

Milo är störst och då måste man ju vara snäll!


  

Chili är flitigast ompysslad av barnen, men så är han ju alldeles extra söt med sina vita tassar


  

 Chili och Molly gillar varandra och sover ofta ihop.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards