kennelskybar

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Hanne Winninge - 27 januari 2010 18:09

   I slutet av december fick jag ett fruktansvärt samtal från Jenny som har Nike Spacedotter. Nike hade sprungit iväg och blivit påkörd av en bil. I akutfart till djursjukhus för behandling. Från början visste de inte alls vilka sakdor hon fått, men det stod klart att hon hade problem med att andas. Det blev en orolig kväll och natt för matte och uppfödare. Flera röntgenbilder senare visade det sig att Nke klarat sig undan med en liten spricka i bäckenbenet. Ordinationen blev vila och det har Nike nu ägnat sig åt. Idag var det besök hos sjukgymnast och hon ansåg Nike vara i fin form och nu kan hon få börja simma och komma i perfekt ordning.


Jag är så glad för Nikes skull och för Jenny. Ni har ju er SM-satsning och VM-satsning framför er. Vi är superstolta över er!!!


Här är Nike....


  



Av Hanne Winninge - 27 januari 2010 06:36

Det nyper bra i näsan så här på morgonen. Alla hundar får en liten egen privatkiss ute innan vi tar morgonrundan. Det får bli så när man har en digivande tik, en 4 månaders valp, en dräktig tik , en 10 månaders tös som ser ut att börja löpa när som helst och så den låååånga taxen.


Jag vill emellertid få i mig såväl en kopp te som borsta tänderna innan vi pulsar ut i vintern. Egentligen är jag riktigt trött på den här vinten, men det är bara att bita ihop ytterligare några veckor. Jag vet att det brukar vända runt den tiden då Space brukar få valpar.


Bra att ha en egen privat kalender att sätta "bondeåret" efter. Hon är fin min lilla späserräser! Jag kikade lite på hennes mage igår och funderade på vad som dolde sig därinne, men Space lät mig inte få veta något alls. Hon bara viftade sakta med svansen och hoppade därefter snabbt ner för att sno åt sig den sista biten på kvällsmackan.


När alla fått komma ut är det dags för droppar i Krokodils öga (vilket är det enda vi gör trots andra mer eller mindre aparta förslag från rena tokskallar!), valparna får sin morgon mat som de slukar med glupande aptit. Därefter får de sin tur på köksgolvet medan jag torkar upp kiss och bajs samt lägger nya tidningar.  Utmattade av spring somnar de gott i en stor varm hög på nytvättad bädd.


Sedan behöver 3 ungar väckas, kläs, utfodras med frukost och sedan är det dags för rask promenad med de stora hundarna innan de springer upp i hundgården. Om jag har tur sedan så finns det fortfarande varmt vatten till påfyllning av temuggen innan jag sätter barn plus bulle i bilen för färd mot skola, dagis och arbete. Ibland ÄLSKAR jag att vara en alldeles vanlig människa med ett alldeles vanligt liv, rutiner är bra saker för mig!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards