kennelskybar

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Hanne Winninge - 6 februari 2010 09:24

De små krypen är nu snart 7 veckor, imorgon iaf. De far som skottspolar över golvet och nu har 2 av dem dristat sig till att kliva över kompostgallret, vilket gör att de nu får hela hundrummet för sig själva. Jag vill ju inte att de ska sakada sig när de flänger över gallret.


Gissa vilka två som klättrar som apor i träden?


Milo och Molly!


Vi har beställt veterinärbesiktningstid och SKK har skickat registreringspapprena, så nu kan ni se de små via Hunddata. På måndag kan jag hämta ut stamtavlorna och börja sätta ihop de smås foldrar. Ganska trevligt pyssel.


Då det gäller labradorerna så är Hayley just nu degraderad till privat pip och tuggleksak för bullterriern Bacon, medan mamma Space hänger sig åt sina mamaplikter. Dessa plikter sträcker sig numera till att ligga på soffan, stjäla mat och se präktig ut. Jaså skulle man kanske skriva dräktig istället?


God helg på er alla och välkomna hit imorgon Helena och gänget!!!


PS! Själv ska jag heja på Anders Ekborg i kvällen schlagerfestival...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards