kennelskybar

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Hanne Winninge - 14 februari 2010 18:02

Anna var här med sina kineser i bus och stoj!



  





  

Av Hanne Winninge - 14 februari 2010 17:56

Se vad fina de är mina vackra labradortöser. Space med döttrarna Scilla, Nike och gula Hayley.


  

Av Hanne Winninge - 14 februari 2010 14:00

Nej, det är inte något som har med Space att göra och nej min gråhåriga Älskade är faktiskt bara 38 än så länge. Ska chokladen verkligen stanna här hos mig?


Så säg mig nu: vad stod siffran 42 för!!!!???!!!

Av Hanne Winninge - 14 februari 2010 08:17

Idag är alla de små 8 veckor gamla och på fredag åker Molly och Milo. Lilla Signe stannar ytterligare några dagar och lösningen för Krokodil ligger väldigt nära. Det känns skönt att ha väntande hem till sina valpar och Krokodil har verkligen varit en sällsam historia.


Han är idag helt obehandlad och har varit de senaste 6 dagarna. Inga droppar, inget ögonvatten, ingenting. Veterinär Eva Gustavsson tror att det skulle kunna h varit en tillfällig KCS orsakad av en virushistoria, nu hoppas jag att hon har rätt på den punkten. Det finns inget mer än väntan att göra, vid 6 månaders ålder kan vi få kvittot på om han faktiskt är lika frisk som alla de andra och det enda som hände var att han gav sin uppfödare "a good fright". Schirmers test är nämligen inte tillförlitligt på valpar under sex månader.


Men ni är för dåliga på att gissa! Ingen har rätt hittills, jag har fött upp 52 bedlingtonvalpar, Space har mindre än 42 dagar kvar nu och snön ...ja den skiten verkar vara här för att stanna. Nej fler gissningar mottages annars är chokladkakan min! Moahahahaha.....

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards