kennelskybar

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Hanne Winninge - 16 februari 2010 06:35

Jo, visst har ni kunnat se en liten bulla och visst har jag skrivit något lite om henne, men kanske är det som Nina säger dags för ett djupare presentation.


Här hemma bor sedan 10:e december en liten underbar tös som kallas Bacon, eller i vardagligt tal Spindelgris (alla som sett Simpsonfilmen vet varför, annars kan ni söka på Youtube på Spiderpig!). Hon kommer från Anneli Woll på kennel Bulliebompas och heter i sin stamtavla Bulliebompas Gill Sans. Hon är förstås ingen vanlig bullterrier utan en lite söt konfektyrbit i miniformat: en miniatyrbullterrier!


Jag fullständigt avgudar den här lilla bizarra skönheten. Hon gör så många knasisga saker att man inte kan göra annat än att garva åt henne. I alla de saker där bedlington är avvaktande är hon rakt framåt som en kanonkula, i kontakten med andra hundar är hon en leksugen bullie övertygad om att alla älskar henne, det gör hon ju nämligen själv: älskar sig själv alltså. Hon sover med framtassarna knäppta över ögonen och nosen och hon skiter större högar än vad labradoren klarar av. Hon är en värmegris och anser att katten finns i huset för att vara hennes värmedyna och/eller pipleksak. Aptiten är glupande och med tiden kommer hon väl bli en äkta bullterrier, alltså en sådan som har blixtlås på magen.


Snart ska hon debutera i utställningsringarna och jag vet att jag har grupplaceringar att hämta med den här donnan, vänta bara och se!


  

Pappa Elvis


  

Mamma Bibbi


och slutligen en liten trött Bacon vid 11 veckors ålder!


  


Ingen som klarat 42 ännu!? Jag ger er till kvällen....Det är mycket enklare än vad ni tror!!


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards