kennelskybar

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Hanne Winninge - 20 februari 2010 10:41

Igår åkte M-busungarna och det kändes fint att få första statusrapporten hemifrån. Allt har gått bra och jag hoppas att Marie med kompani och Elin ska trivas med sina nya familjemedlemmar.


Här hemma är det nervös väntan som råder. Jag ska preliminärröntga Hayley på måndag och duktiga Eva ska få ge utlåtandet. För om det inte ser fint ut på min älskade gula, så måste jag ju se till att spara en ny liten donna efter min älskade kloka Space. Men nu ska vi ju tänka positivt och det fick jag lite extra positivt om idag. Jag kollade kullen som Space hade tillsammans med Trolle (Garronpoint Mole) och nu är alla röntgade: Det blev 2 stycken med A, 2 stycken med B, 1 med C och 1 med D och alla med fina friska armbågar. Det betyder att till dags dato har Space bara lämnat 2 hundar med ledfel och då är det ett C och ett D.


Ni kan väl vara gulliga och hålla tummarna för oss på måndag?

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards