kennelskybar

Alla inlägg under mars 2010

Av Hanne Winninge - 14 mars 2010 06:48

Här hemma har vi nu inmundigat frukost. Nja, Space har iaf. Men det var lite si och så med ätandet och när jag sedan tog morgontemp så ligger den på 35,9! Utmärkt, för då brukar det vara så att valpningen är igång inom ett dygn!!!


Men vi får se, vad hon mer kan lura mig med, denna mystiska gång!

Av Hanne Winninge - 13 mars 2010 17:09

Om ni nu vill ha bättre underlag för era gissningar...



    


Av Hanne Winninge - 13 mars 2010 15:42

Vi ska ut på promenad, jag och Mannen med Space. Vi får se hur långt vi vankar oss fram. Undrar om vi inte ska ta med oss kameran också.

Av Hanne Winninge - 13 mars 2010 12:32

Jag har fel om många saker och nu är det tydligen bekräftat även denna gång. Space kommer inte att valpa till Melodifestivalen och inte kommer hon få några 5 valpar heller.


Frågan är nu bara vem av er som har rätt...

Av Hanne Winninge - 13 mars 2010 05:07

Morgonens rapport säger: ingenting!


Temp på 37,1, möjligen sjunkande. Space vid gott humör och stor vigör. Slukade sin morgonmat med omsorg och slog minibullan som försökte slingra sig åt resterna. I övrigt tämligen lugnt. Jag är tacksam för detta eftersom det innebär att jag lugnt kan ta emot Rocko-Krokos's besökare.


Fast nu är det verkligen olidligt spännande. Idag är det dygn 61 från första parningen och Space har alltid kommit före 63 från första parninegn. Låt oss se vad som händer. Melodifestivalsabotör!

Av Hanne Winninge - 12 mars 2010 15:15

Men ni som väntar valp kan väl ta och skicka mig era mobilnummer, så kan jag smsa er när det är dags för mer idoga uppdateringar?


Av Hanne Winninge - 12 mars 2010 10:42

Space är tung. Man ser det på henne, hon vill liksom helst vara ifred och sova. Men än så länge snarkar hon gott, även om hon var lite stressad igårkväll. Än så länge tror jag min gissning står sig. Det blir imorgon kväll under Melodifestivalen...


Temp just nu: 37,4

Av Hanne Winninge - 11 mars 2010 07:07

Jag är ju lärare, fast jag inte är det längre och stundtals förvånar det mig hur djupt inrotat "tänket" sitter och hur ofta jag fortfarande tar del av det pedagogiska livet och känner med alla dem i skolvärlden. När nu en underbar vän till mig kommer ut med sin bok om AS(Asperger)/ADHD så blev jag så hjärtinnerligt glad att tånaglarna kryllar sig. Hon har förmågan att få den allra mest luttrade lärare att komma ut entusiasmerad från sina föredrag och en bok signerad Lotta är verkligen något att ha i hyllan! Men fan ta er om ni bara har den i hyllan, för denna kvinnas visdomsord tål att läsas/höras om och om igen.


Klokskap på bok och inte bara i bloggform! Här är hennes blogg http://lotta-abrahamsson.blogspot.com/ och ni som inte besökt någon av hennes föreläsningar...GÖR DET!


Jag känner mig otroligt stolt och glad över att ha denna fantastiska kvinna i min närhet. *kramar om*

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards