kennelskybar

Alla inlägg under juni 2010

Av Hanne Winninge - 15 juni 2010 20:26

Idag har Kaffe varit iväg och klarat anlagsklassen i viltspår. Hon gjorde det med den äran, i så stor stil att hon faktiskt fick ett hederspris med sig på kuppen. Duktig lång hund!


Så nu är hon laddad till tänderna inför utställningarna i helgen. 3 chans på cert i Jönköping! Trimmade finputsen på henne idag och hon är rysligt grann min lilla taxfröken. Ska bli kul att visa henne igen.


Med till Jönköping ska förstås också världens bästa gulla - minigrisBacon. Min käraste älskade minibull-gulla. Alla som känner mig vet hur illa ställt det är med mig och Bullan. Stoooor kärlek!


Sedan packar Anna och jag husvagnen och drar. Riktigt härligt med 4 dagars semester! Men innan dess ska vi hinna med att fina lilla dotters födelsedag och avsluta skolan med grabbarna. Fullt ös, men vad gör det när livet är så himla kul!


Grattis också till ytterligare Spaceson med utmärkt hd/ed resultat! Bra jobbat! Nu har vi 3 av 6 med A-höfter. Återstår gör Cesar, Enya och Nitro....Bara att ta sig iväg och röntga nu hör ni!


Förresten, ta och kika in på www.svansochelegans.se, trimmets fina hemsida och kika på mina recensioner. Jag är så himla stolt över mitt jobb och alla nöjda, glada och härliga hundar och kunder.


Jo en sak till. Idag kom en förfrågan om att döma valparna på en rasspecial, i en ras jag verkligen finner otroligt tilltalande. Det uppdraget ska jag ta mig an med ödmjukhet och stolthet. Glad som attans är jag iaf!!!

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards