kennelskybar

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Hanne Winninge - 3 augusti 2010 09:05

Hemma från veterinären. Allt såg bra ut och eftersom Bacon blivit så mycket piggare så snabbt, så behöver inga mediciner sättas in. Veterinär Therese rekommenderade ytterligare ett bad imorgon för att sanera Bacons hud från giftet från Scalibor-halsbandet.


Jag är så sprudlande glad att min älskade Gulla är pigg igen!


Nu ska vi ut med segelbåten!

Av Hanne Winninge - 3 augusti 2010 07:14

Vi har sovit hela natten, som de små prinsessor vi givetvis är. Bacon mestadels  på rygg. Dumtrattar var ett otroligt dumt påfund, konstaterade Bacon vid 3-tiden och gjorde ett mer konkret försök att befria sig från denna yttersta av tarvligheter. Det resulterade i ett fint näsblod hos mig. Trattar är hårda, mattar är mjuka - ny slogan för hundägare!


Nåväl, hon verkar otroligt mycket piggare. Det var fantastiskt att få hämta henne igår. Glad som en lärka och nästan lika vild som vanligt. Iaf de första 5 minutrarna. Nog är hon medtagen fortfarande, men ändock en liten Gulla med fart i, bara inte 200 knyck!


Nu ska hon in till Djursjukhuset igen och så får vi se. Fantastiskt att man kan bli så mycket piggare av lite vätska och ett kurbad. Inga mediciner insatta ännu, och eftersom ultraljudet visade en frisk livmoder så kan vi kanske hoppas på att vi inte ska behöva några heller?


Jag återkommer och tack alla för kommentarer och välgångsönskningar, det var riktigt jobbigt där ett tag!

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards