kennelskybar

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Hanne Winninge - 17 augusti 2010 18:35

Hmmm. Jag vet att man skriver blogg för egna tankar och funderingar. Som en dagbok i cyberrymden. Inte med så mycket himlastormande spännande saker utan mer om en vardag för en själv. Ibland vill jag anteckna tankar om avel och uppfödning och allt som oftast vill jag prata om min kärlek till en viss minigulla...Bacon!


Men vet ni vad som är trist? Att man liksom alltid hoppas att någon ska skriva något. Som att få en vink tillbaka i bilkön, för att någon kände igen en, ville tacka eller helt enkelt bara hade lust att säga hej. En kommentar är som ett hej i bilkön!


Jag skulle vilja att fler hade lust att säga hej...

Av Hanne Winninge - 17 augusti 2010 06:44

Helgen bjöd på mycket trevligt. Vi var hejaklack åt Elmo på Dvärghundsklubbens utställning i Ramkvilla. Precis lagom varmt för nakna hundar att visa sig och en vacker utställningsplats. S och R följde med för att kika och för att vara första Baconpassare när jag skulle fota Elmo.


Elmo hade en morgontrött dag och var inte på sitt bästa springa-i-ringen-humör, men tillsammans med Anna såg det ändå trevligt ut. På bordet är Elmo alltid stadig och tycker om när människor hälsarpå honom. En nog så viktigt aspekt för en ccc! Temperamentet är en VIKTIG del. Titta får ni se, så fint han står.


  


Väl hemma så ordnade vi med mat och dryck för en kräftskiva med tillhörande grillning samt fem kamp. Sällskapet var som vanligt strålande och även om några regnskurar satte stopp för vissa av våra grenar, så hade vi en superhärlig kväll. Ibland är det bra kul att vara vuxen!


Måndagen bjöd på arbete och det var riktigt kul att komma igång igen. Det är ett tacksamt jobb jag har. Man får se direkta resultat och umgås med massa härliga hundar och trevliga människor. Det enda illa var att jag nu upptäckte en dubbelbokning under min stressiga höst, men vad fasen det får vi väl lösa på något vis.

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards