kennelskybar

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Hanne Winninge - 7 december 2010 18:06

Jag är förfärligt dålig på att ta emot presenter. Det började redan då jag var 8 år och jag är värre än någonsin. Att köpa presnter till mig är otacksamt arbete, jag får ont i magen över all tacksamhet som jag förväntas känna och allt bara knyter sig. Till saken hör att jag vare sig gillar heminredning, kläder eller romantiska prylar. Jag tycker om så få saker och de jag gillar köper jag själv.


Men jag vet att det finns människor som läser min blogg och som vill få de där önskningarna så here goes:


1.) Titta bara på bullarna..*kär* www.oliviabrown.co.uk

2.) Jamie Oliver kommer ju aldrig hit, men ALLA hans köksredskap är ren afrodisiaka. *rodnar* Jag älskar att laga mat och jag älskar Jamie Oliver!

3.) Bacon vill ha en majestätisk cape, att passa hennes ego. Den ska vara röd med pälsbräm och släp. Jag kan inte sy....

4.) Muggar. Alltid i ental och alltid rustika, roliga, udda eller vackra. Inga fula stilrena, inga företagsmuggar och absolut inga under-bältet förtryckta muggar med dassiga skämt.

5.) Trisslotter. Jag kan dela miljonen med givaren!

6.) Böcker. Allra helst gamla böcker, allra helst om hundar och om inte annat så någon du själv läst och gillar. Jag tycker om att lära känna folk via böcker.

7.) Parfym. Det här är en av mina få feminina sidor. Älskar parfym. Just nu älskar jag Crystalline och Warm cotton allra bäst, fast de har jag ju förstås. Är däremot riktigt nyfiken på ett par nya som släppts...

8.) Roliga röror, kryddor och pryttlar till köket. Köp någon festliga african jerk eller varför inte en rosépesto på Delikatessen. Jag tycker om konstigt. Go bananas!

9.) Rött vin. Fylligt och från spanska druvor: Syrah allra helst, Malbec är också bra. Inga äckliga franska viner, möjligen austrliensiskt men hellre sydamerikanskt!


*pustar ut* Men du? Allra helst slipper jag undan julklappar, presenter och annat. Jag mår faktiskt hemskt dåligt av dem, så kan du låta bli för din egen skull så gör det. Snälla!


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards