kennelskybar

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Hanne Winninge - 21 december 2010 07:08

Titta vilka fina bilder jag snott av Kia, matte till Hella (Bulliebompas Helvetica).


Tusen tusen tack!


        

Av Hanne Winninge - 21 december 2010 06:44

Bloggen har varit skamligt åsidosatt den senaste veckan drygt. Men det beror inte på julstress eller vinterdvala utan på ett ysteriskt aktivt hundliv de senaste 14 dagarna typ. Jag ska ge en kort resumé:


1. Finlandsresan var otroligt trevlig, men inget att hänga i julgranen resultatmässigt. Bacon vann klassen ena dagen och blev tvåa andra dagen, men bara med very good. Elmo stod för resultaten poch showade med mig i snöret till sig sitt excellent och en tredjeplacering i en stor öppenklass. Tack Anna för att herr Brun fick vara vårt ressällskap.


2. Tindra ska paras med stilige Cello, så hon fick åka på kärleksresa med mig till Kerstin i Motala. Nu håller vi tummar för valpar hos Ulrika på kennel Optimal Flex.


3. Nike och Jenny tog chansen att träna störning och heja på kompisarna i lydnadssvängen då det tävlade i NM på Stora Stockholm. Eftersom hon ändå var anmäld tog vi chansen att visa henne också. Hon slog Hayley på fingrarna och tog e

hem en trea med mig i snöret. Duktig svart hund!


4. Chinese Crested Clubs monter var otroligt välbesökt och Elmo höll fanan högt hela lördagen. Vi somnade helt ovaggade i Jennys fina lägenhet. Tack Jenny för att du flyttar hemifrån för att ge mig Anna, Bacon och Elmo en perfekt utgånngspunkt i Stockholm.


  


5. Bacon hade hela klacken med sig och blev första hund med CK i rasen. Domaren Elena Yersulimskaya var stenhård med betten. Bacon blev bästa juniortrik och KVALIFICERAD TILL CRUFT'S!!!!! Mitt mål uppnått! Att vi dessutom tog hem en tvåa bästa tik var bara grädde på moset. Vilken tjej hon är och vilken showgris. Jag älskar min lilla docka, hon gör moig bara så glad. Tusen tack till Anna, Jenny och Tina som fotade henne så fint. Det är guld värt för mig.


  


Nu hägrar sista jobbdagen före jul, sedan tar vi julledigt.

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards