kennelskybar

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Hanne Winninge - 31 mars 2011 18:25

Idag kändes det som en sådan där dag då man just inte känner sig uppskattad för något. Det har samlat på sig under en tid. Jag har liksom inte fått den där feedbacken jag hoppats på. Jag har inte mötts av den där uppskattningen jag hoppats på och som jag nog faktiskt tycker att jag borde fått.


Jag kan just inte sätta fingret på varför vissa saker gör mig så missmodig. Ibland tror folk att bara för att jag för det allra mesta är stark, framåt, utåtriktad, social och med en stor portion självironi inte alls behöver någon form av uppskattning. Jag förväntas liksom dra lasset bara på ren vilja och för att jag brukar.


Det gör mig inget, inte de allra flesta dagar i vart fall. Jag har stort självförtroende och mina allra närmaste kan skrattande säga att jag har "illusions of grandeur". Min mamma var alltid lika fascinerad över mig och med en sådan backup  redan från början i livet, så kanske man helt enkelt får ett aldrig sinande självförtroende??? Men ibland skulle jag bara behöva en liten mer smula av uppskattning. Särskilt inom bitar av mitt liv som är viktiga för mig...


Turligt nog kom det då två bulliga näsort och fick mig att skratta mitt i missmodet. 3 glada ungar och en trygg Man gör förstås att jag återhämtar mig snabbt. Men just idag tänker jag unna mig lite missmod.


Så för att ni ska kunna känna mig lite bättre: här är vad jag lyssnar på när jag känner mig lite vissen och slokörad.

Fantastiska Lisa i Celtic Woman!


Jo och just det, ni behöver visst inte komma med uppmuntrande kommentarer om min förträfflighet. Jag är inte ute med håven efter komplimanger, men jag ville bara berätta hur jag kände mig idag!

Av Hanne Winninge - 31 mars 2011 06:57

Mer vackra bilder från gårdagens promenad.


   

   

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards