kennelskybar

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Hanne Winninge - 3 april 2011 06:31

Jag tänkte jag skulle mäta Hayley på söndagar, så sagt och gjort. Nu innan jag släppte ut henne för morgonkiss, så passade jag på att mäta. Hon är väl inte helt medgörlig med detta. Jag förstår henne, den som skulle vilja mäta min midja skulle få en smäll. Här mäts ingenting.... Jag får hålla med Ninna på kennel Notice: 10 kilo måste bort till WDS i Paris.


Nåja, eftersom jag är matte, så blev det ändå mätt en tjock guliamage. Resultat blev 68 cm.


Det betyder att hon ökat 10 cm på 6 dagar. Klart man känner sig som en badboll då! Dessutom är det mer än Space varit under någon av sina dräktigheter och då har hon fått 7 som mest.

Av Hanne Winninge - 3 april 2011 06:22

Jag blir alltid lika stum av beundran över Jennys inställning till träning och den passion de har tillsammans. Alla detaljer finslipas för att sitta perfekt och är det då så konstigt att man ingår i talangtruppen för lydnad redan som 2-åring(även om hon hunnit bli 3 nu!)


Titta får ni se själva. De här klippen tål att visas om och om igen!


Ansökningsvideon till talangtruppen:




Dummyträning hemma: (åtminstone något som mina här hemma slår henne i...än så länge). Vi håller tummarna för kommande jaktprov förstås!



Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards