kennelskybar

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Hanne Winninge - 17 april 2011 16:56

 Många vägrande kommentarer har jag sagt, men jag får falla för grupptrycket. Nu på FB som alla andra. Jag fattar mindre än hälften så hjälp mig....

Av Hanne Winninge - 17 april 2011 15:06

Jag kommer att sakna min kollega och vän kommande vecka eftersom hon ska ha kinesvalpar. Fantastiska pepparkakan Elmo ska bli morfar och pappa är en väldigt rar hane med härlig utstrålning, Lukas på kennel Yrar. Jag hoppas så otroligt mycket att Anna får det hon önskar sig, en brun puffkille eller en brun nakentik tror jag står högst på önskelistan.


I vilket fall som så håller vi alla tummar och kan inte vänta på att få komma och tjuvkika på valpar.


Dessutom så har jag bokat höstens event: 2 veckor i Spanien för moi!!!! Välkommen Anna-Greta, Maria, Ulrika, Jenny, Anna och Lina!!!!


   

Av Hanne Winninge - 17 april 2011 06:55

Allt är bara fint här hemma. Fast jag tycker nog att Hayley har omfördelat sin mage litegrann. Från stinn korv till mer hängig ballongmage. Men det är klart det är också bara 2 veckor kvar nu. Jag hoppas att alla läsare tar chansen att gissa på antalet valpar i min omröstning här till vänster *pekar*


Personligen skulle jag säga att som insidertips så skulle jag inte gissa på allt för många. Jag gör väl som vanligt: chokladkakor till dem av mina läsare som prickar rätt antal valpar med rätt kön och rätt färg. Dvs om du gissar på 8 valpar och vill ha chansen att vinna en chokladkaka, så måste du skriva in i kommentatorsfältet här under hur du tror att fördelningen ser ut. Exempelvis 4 svarta hanar, 2 gula hanar, 1 svart tik och 1 gul tik.


Vi har börjat med tre fodergivor per dag nu, hon verkar må illa av för stora mängder mat och så har vi ökat på kalkmängden i fodret för att ge bästa möjliga chans till bra valpning och digivning. Nästa vecka ska vi plocka fram valplådan och låta Hayley få göra sig bekant med denna. Jag har ju det lite finurligt ordnat här hemma, i det angränsande rummet till köket har hundarna sitt eget krypin med egen utgång till en liten rastgård. När vi har valpar så har tiken alltså möjlighet att bo helt själv med fri utgång och då valparna blir större så kan de knalla ut och in som de vill. Det brukar underlätta vardagen som bajsmockande hunduppfödare avsevärt. Plus att det ger möjlighet för tiken att hänga med i vardagen men i egen miljö och vi kan lätt hoppa in och gosa med valpar.


Nu ska vi ut på morgonpromenad, även om det fortfarande är gråmulet så hoppas vi på en fin dag.

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards