kennelskybar

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Labradorvalpar 2013

Av Hanne Winninge - 24 januari 2013 14:24

Det var länge sedan jag skrev i bloggen , det ska medges men jag hoppas i alla fall att den långa skrivkrampen lagt sig och att jag kan fylla bloggen med blandade inlägg igen.


 

Kloka Ayla som valp


Vi kan väl börja med det allra roligaste? Kennel Skybar väntar vårvalpar i form av av härliga labbevalpar av klassisk fieldtrialmodell, eller helt enkelt jaktlabbar. Den här gången är det vår lydnadsstjärna Ayla som ska få vara mammaledig från sitt flitiga tävlande. Trots att hon och matte Jenny tillhör den svenska talangtruppen i lydnad så bestämde vi oss för att våren 2013 är en bra tid för Ayla att få vara mammaledig. Si mars hoppas vi då på ett gäng gula och svarta labbevalpar!!!


Ayla heter i stamtavlan Skybar Friendship och är givetvis röntgad fram och bak, A/A och U,A Hon tävlar elitlydnad med matte Jenny och har bara just hunnit nosa på det jaktliga, men visar fina talanger såsom stadga, näsa och uthållighet. att hon är både förig och fokuserad vet vi ju med de fina resultat hon har i lydnadsringarna. Läs mer om Ayla och Nike (SeLCH Skybar Collateral) på matte Jennys fina blogg: http://aylanike.wordpress.com/2013/01/03/


Som Aylas stlige kavaljer valde vi Raplh, eller Portlick Ralph som han heter. En maskulin hane med stor kraft och utstrålning i såväl arbete som vardagsliv, men utan att för den skull förlora i will-to-please eller jaktlust. stort tack till en av mina bästa vänner Birgitta på kennel Meadowlark för att vi fick chansen att låna Ralph.


 

Stilige Portlick Ralph!!!


Den här kullen tror jag och hoppas på ska bli en kull för dig som vill ha en arbetande hund som ska kunna ge dig både prestanda för de riktigt höga klasserna och i de viktiga situationerna. Alldeles oavsett om ditt intresse ligger på hundsport, praktisk jakt eller ett aktivt liv i övrigt. Är du nyfiken på att höra mer om kullen, så är du förstås varmt välkommen att höra av dig eller surfa in på hemsidan www.kennelskybar.se


 
 
Ingen bild

Kerstin

24 januari 2013 18:22

Det hoppas jag verkligen.

Hanne Winninge

28 januari 2013 06:32

;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne Winninge - 7 februari 2013 06:02

När man som uppfödare planerar en kull så är ju huvudsyftet att man ska få valpar, men bakom valet av vilken hane och vilken tik som ska användas är lite mer utförligt än att man bara väljer på slump. Jag tänkte jag skulle berätta lite grann om hur j...

Av Hanne Winninge - 28 januari 2013 06:33

Det börjar ju som bekant arta sig till valptider här hemma i huset på landet. Ayla har nu gått 4 veckor och Jenny som är hennes fodervärd rapporterar flitigt att man ser en liten putmage och att hon inte riktigt ännu vågar säga säkert att hon är dräk...

Av Hanne Winninge - 16 maj 2012 05:57

  Bacon är en värdsvan resenär, vi har rest många mil ihop och jag har en stor trygghet i hennes mentalitet och hennes stora personliga trygghet. Hon bryr sig föga om ifall resan går via 20 timmar i bil till England och Cruft's eller via 3 timmars...

Av Hanne Winninge - 15 maj 2012 06:04

Vi var i Tyskland i helgen, jag och underbara lilla B. Givetvis var det show som stod på schemat och den här gången på Westfalenhallen i Dortmund. Westfalenhallen ligger mitt inne i Dortmund och har den stoooora fotbollstadion Signal Iduna Park som g...

Av Hanne Winninge - 24 april 2012 06:49

Jag levererar årets labradorvalpar just nu. Fina familjer som åker härifrån med en ny familjemedlem. Det är så härligt att se den där förväntan och hur de möter valpens blick, man kan se hur drömmar besannas i just det ögonblicket. I samband med hämt...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards