kennelskybar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Hanne Winninge - 31 augusti 2010 07:00

Jag tänkte bara att ni kanske behövde påminnas lite... om hur fantastiska minigullor är. Tror minsann inte jag sjungit Bacons lov på en massa dagar. Den här lilla dockan kommer ni nog få se mer av också framöver.


    

Av Hanne Winninge - 31 augusti 2010 06:49

Jag lyckades dra på mig någon bacillusk-slusk under fredagen och låg helt däckad från fredagkvällen med kraftig huvudvärk, illamående och allmän ynklighet. Det var ovanligt och det mest sorgsamma var att jag genom detta missade ett av mina bröllop jag skulle på. Jag kan bara säga ett stort och varmt grattis till Joe och Åsa till deras bröllop!


Sedan blir det idag ytterligare något att missa: min praktikant sedan i somras, Helena, slutar idag. Vi har haft många härliga skratt och roliga stunder och jag önskar henne lycka till i livet och med allt det hon väljer att företa sig!


Idag är det också Mannen och min bröllopsdag. 8 år är det visst idag och snart 15 år som par. Ibland förvånas jag över hur fort åren gått och hur mycket jag fortfarande älskar Honom. Jag är inte den romantiska typen, men ni som känner mig vet förstås hur mycket min J betyder för mig. Så till honom riktar jag dagens bild med en hälsning om att jag vill få fortsätta finnas där hos honom i många många år till.


  

För någongång, någonstans är den där solnedgången inom räckhåll!

Av Hanne Winninge - 25 augusti 2010 18:17

Jag har det ibland och idag grubblar jag mycket på varför jag älskar vissa av mina hundar med så där intensiv själakvillrande styrka och varför vissa av mina hundar aldrig når mig fullt ut.


Ni som inte förstår vad jag menar är lyckligt lottade, eller så har ni aldrig haft den där hunden med Dt som fullständigt tar en med storm.


Jag har haft två sådana där himlastormande kärlekar: så jag är fantastiskt lyckligt lottad!


Hur ställer du dig till saken?

Av Hanne Winninge - 24 augusti 2010 20:51

Foppa och Tindras son, Milo har vuxit till sig och blivit en stilig slyngel. För visst kan man se på de fina korten att det är just hundfrisör som matte Elin utbildar sig till? Jag tycker iaf att han är vansinningt fint klippt för att vara av en total nybörjare på rasen. Om man ska peta lite, så är det kanske att jag tycker att han har en smula för breda örontofsar, men det är ju en ren smaksak.


Bra jobbat hälsar vi här nere!!


    

Av Hanne Winninge - 22 augusti 2010 11:32

Jenny med Dina (LP1 Skybar Dusk 'til Dawn) och Nike (Skybar Collateral) lever ständigt under sin uppfödares hårda piska. Nu senast gällde det bildleverans. Tur att hon är duktig på att följa order. *flinar*


Sedan vet vi också att Jenny och Nike laddar inför en filminspelning som ska ta dem ända till toppen! Vi vet att ni har alla redskap ni behöver för att slå världen med häpnad. Lova att skicka länken till youtube när du laddat upp det Jenny!!!


Här är iaf kloka Dina med matte Jenny efter välförättat värv i skogen.


  


Nike är världens snabbaste hund (enligt egen utsago)

  


Simma kan man allt. (Och springa på bilar!)


  

Av Hanne Winninge - 22 augusti 2010 07:28

  


Det är så otroligt roligt att få mail/bilder, kort och rapporter från sina valpköpare. Svein Martin har redan förgyllt mitt liv som uppfödare med fina bilder och utförliga berättelser om sitt liv med Teo.


  


Igår damp det ner bildbevis från de första jakterna för året. Teo har lugnat sig och sitter nu stadigt med husse på passen. Han apporterar all fågel och som bilderna tydligt visar är han även en höjdare på att hjälpa husse med bockjakten.


  


Vi här hemma blev så inspirerade att morgonen bjöd på såväl cykeltur som ett utlagt anlagsklass spår för halvsyster Hayley. Det ska vi ta här efter kunch, om det inte hinner regna bort förstås!


Glada nyheter fick vi också från Norrköping och syster Stella (SKYBAR CORDIAL) som röntgat sina höfter med B. Skönt! Nu är alla i den kullen röntgade och så har jag 3 eftersläpare i Hayleys D-kull. Enya, Cesar och Nitro hoppas jag kommer under lupp och läsning under hösten, eller vad säger ni???

Av Hanne Winninge - 18 augusti 2010 07:23

Jag är ju lyckligt lottad som har ett stort och vitt och brett kontaktnät över hela världen och över alla rasgränser. Det innebär att jag har en gigantisk kunskapsbank att ösa ur och jag tycker ju att det är roligt att få ta del av olika klubbars kultur och tankar och givetvis är det allra roligast att få ta del av uppfödarnas tankar/erfarenheter/funderingar.


I många hundklubbar går arbetet vidare med RAS (rasspecifika avelsstrategier). Det är ett arbete vi aldrig får glömma bort. Här har vi styrmedel och mål för att hjälpa våra rasrena hundar bli allt friskare, allt sundare och uppfödarna kan hitta trygghet i andra uppfödares erfarenhet och kunskap. I såväl staffeklubben som chinese crested club är det dags att revidera RAS. Det är ett fantastiskt roligt jobb och jag önskar att många fler skulle se det roliga i att kika på statistik, se över popultionsbeskrivningen, dra ut konklusioner ur enkätsvar och allt det där praktiska som arbetet med RAS-revidering innebär.


Nu vet jag ju att alla inte gör det men iaf. Jag hoppas att det kommer en massa kloka och insatta uppfödare på dessa rasklubbars uppfödarmöten och jag hoppas att det kommer en massa hungriga och vetgiriga nya/gamla uppfödare som brinner för att lära sig mer och som vill påverka och vara med. Att vara med och revidera RAS måste vara i stort sett samma som att gå och rösta i rikdsdagsvalet för en uppfödare. Det är ju nu man har chansen att göra sin röst hörd, det är nu man kan påverka och det faktum att rösta inte bara är en rätigghet, det borde faktiskt kännas som en möjlighet och kanske även en smula tvingande, som en skyldighet!


Så välkomna på uppfödarmöte - det är en underbart rolig möjlighet! Ta vara på den chasen och stötta din klubb i arbetet, ta ansvar för din ras och lär dig massor av nytt! Kanske hittar du t.o.m. nya vänner!


1

Av Hanne Winninge - 17 augusti 2010 18:35

Hmmm. Jag vet att man skriver blogg för egna tankar och funderingar. Som en dagbok i cyberrymden. Inte med så mycket himlastormande spännande saker utan mer om en vardag för en själv. Ibland vill jag anteckna tankar om avel och uppfödning och allt som oftast vill jag prata om min kärlek till en viss minigulla...Bacon!


Men vet ni vad som är trist? Att man liksom alltid hoppas att någon ska skriva något. Som att få en vink tillbaka i bilkön, för att någon kände igen en, ville tacka eller helt enkelt bara hade lust att säga hej. En kommentar är som ett hej i bilkön!


Jag skulle vilja att fler hade lust att säga hej...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards