kennelskybar

Alla inlägg under januari 2010

Av Hanne Winninge - 31 januari 2010 10:07

Alla duktiga uppfödare pratar om att man runt 3:e veckan kan känna de små fosterblåsorna som ett pärlband. Man ska alltså kunna känna dem med blotta fingrarna. Jag har provat detta med alla mina tikar och aldrig lyckats. Jag har känt det på andras tikar, särskilt en vänninas settertik.


Men imorse kände jag dem på lilla Space. Hon stod alldeles avslappnad och hungrig (mer än vanligt alltså) och då kände jag dem. Blev alldeles överlycklig! 7 fina blåsor kände jag, fyra på hennes vänstra sida och tre på hennes andra. Hoppas att alla dessa små "blåsor" blir till fina små Flip*Spaceungar.


Fantastiskt vad glad man kan bli!

Av Hanne Winninge - 30 januari 2010 19:06

Här är dagens skörd. Kika lite extra på fina mamma Tindra som Elin klippt. Bacon är en bra lekkompis, iaf på andra sidan ett tryggt kompostgaller.


      

Av Hanne Winninge - 30 januari 2010 18:45

Tusen tack Elin för Tindras fina frisyr. Det där kommer du bli toppen på, bara att öva mer och mer. Bäst på jobbet tror jag det kallas! Jag tror säkert att sömniga Milo kommer vara mer i sittesse om 3 veckor då vi ses igen.


Marie, Björn och Thea var också här och kikade. Deras lilla Molly mus var snarare Molly Bus. Full fart i livet ända tills hon somnade sött på husses arm, trygg i förvissningen att hon var efterlängtad.


Det känns alltid skönt att ha längtande familjer som väntar på sina små och faktiskt verkar det som om goda nyheter närmar sig även för lille Krokodil. Men jag säger inget mer än så länge, men hoppas det gör jag så att tummarna kroknar.


Signe är ju redan välbesedd, via verkligt besök och film. Hon slappade mest idag under besöken.


Stort tack för finbesöken och välkommen åter!

Av Hanne Winninge - 30 januari 2010 11:46

Vi ska ju ha finbesök idag. Så givetvis ville valparna vara rena och fins då också. Alla de små är badade och torkade. Riktigt luddiga och väldoftande sover de nu på sin fäll. Att de fick ytterligare avmaskningsmedel hamnade nog inte på listan över deras mest önskade aktivitet, men så fick det bli.


Man kan alltså säga att nu är även insidan ren och inte bara utsidan.


Jag har fått en del frågor om och kring lilla Krokodil och hoppas att en av de två familjer som hört av sig ska visa sig vara just rätt hem för honom. Viktigast av allt är ju att man förstår hans behov av vård.


Nu ska jag åka och hämta Elin, det ser jag fram mot!

Av Hanne Winninge - 28 januari 2010 18:38

Som ni säkert ser så bidde det liksom ingen tid för fagra frisyrer i helgen. Men så kommer ju också blivande kollegan Elin i helgen, så hon kan säkert hjälpa till med de små, eller vad tror ni?



 Nyfikna skruttar


  Lilla Molly 

Milo ser olycklig ut.



 

Krokodil med sitt "sjuka öga"

     



Här sover vi...


Jag är ledsen att så mycket i bloggen kommit att handla om KCS och så lite om de fina friska valpar alla de andra är. Jag ser tvärmycket fram mot att träffa er allihop i helgen och tackar för den stöd och pepp jag fått från så många.! TACK!

Av Hanne Winninge - 28 januari 2010 06:34

De är så rara valparna. På morgonen är det full hals i valplådan. Mamma Tindra vill gå ut och få sin mat. Valparna vill ha sin mat. De äter med glupande aptit och efteråt ser de ut som uppsvällda tennisbollar. Efter en snabb avkissning på tidningar (Det är här jag brukar släppa ut mina valpar om vädret tillåter- med snöstorm utanför är det helt omöjligt!) så är det full körning på köksgolvet.


Igår upptäckte Milo att man kunde krypa under ett av köksskåpen och då skulle givetvis alla andra med också, så det slutat med att det såg ut som om jag hade en massa STORA gråa råttor under ett av mina skåp. Undrar vad Anticimex tyckt om det?


Det börjar bli dags att registrera de små och i helgen får vi fin besök. Då kommer Marie och Björn samt Elin för att träffa sina valpar. Har jag lite tur kanske jag kan locka hit Foppas familj och varför inte Tindras familj? Det hade varit kul att träffa er allihop!


Nu, ut i snöstormen med de andra. Bullan får stanna inne, hon är liksom lite frusen. Men ni kan få se lite kort på henne från nyåret. Är hon inte bara världens finaste?!

  


Av Hanne Winninge - 28 januari 2010 06:28

Igår fick jag mail från Scilla Jaktchampion och hennes matte. De ville bara meddela att Scilla med syskon nu hunnit bli 5 år gamla. Tänk vad tiden går. I samband med stormen Gudrun hade jag alltså en halvårsbebis och 4 nyfödda valpar. Herregud vad slitigt det var och skitigt. Skitigt var det allra värsta. När strömmen kom tillbaka efter 33! dygn var det första jag insåg när lyset tändes att huset var så infernaliskt skitigt.


Jag tror att det tog oss över 2 månader att få hyfsat rent igen. Allt eldande, inga dammsugare, inget vatten och begränsat ljus gjorde  verkligen allt kletigt, dammigt, flottigt och sotigt. Usch vad hemskt!


Men det blev 4 fina labbeungar iaf. Scilla-Bus-Zorro-Oskar har alla varit små glädjeämnen för sina ägare och en stolthet för mig. Vilken fin kull att få starta sin labbeuppfödning med!

Av Hanne Winninge - 27 januari 2010 18:09

   I slutet av december fick jag ett fruktansvärt samtal från Jenny som har Nike Spacedotter. Nike hade sprungit iväg och blivit påkörd av en bil. I akutfart till djursjukhus för behandling. Från början visste de inte alls vilka sakdor hon fått, men det stod klart att hon hade problem med att andas. Det blev en orolig kväll och natt för matte och uppfödare. Flera röntgenbilder senare visade det sig att Nke klarat sig undan med en liten spricka i bäckenbenet. Ordinationen blev vila och det har Nike nu ägnat sig åt. Idag var det besök hos sjukgymnast och hon ansåg Nike vara i fin form och nu kan hon få börja simma och komma i perfekt ordning.


Jag är så glad för Nikes skull och för Jenny. Ni har ju er SM-satsning och VM-satsning framför er. Vi är superstolta över er!!!


Här är Nike....


  



Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards