kennelskybar

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Katastrofdag eller heter det Kalmar Djursjukhus ordinarie rutiner?

Av Hanne Winninge - 7 februari 2011 17:02

Kalmar djursjukhus suger! Det var smutsigt, sjaskigt och helt out of date. Som att kliva in i på en rysk abortklinik.... De har vare sig nummerlappar eller kö och man vet inte om man ska anmäla sig eller låta bli. Det finns totalt 8 sittplatser i hela väntrummet. En kvinna fick vänta i över 2 timmar på sin direktreglering via försäkringsbolaget eftersom Kalmar Djursjukhus uppenbarligen inte vara sig journalför eller gör något annat via dator, fax känns gammaldags och tryggt??????


Vi fick vänta 25 minuter efter utsatt tid innan vi fick komma in. Då får vi träffa en djursjukvårdare som undrar vad det är för test vi ska ha hjälp med. Hörseltest förklarar jag snabbt. Oj då säger hon, då har det blivit fel. Det kräver veterinärtid och du har bara tid hos djursjukvårdare...Dah? Veterinär tillfrågas och är just på operation, men ska kunna bli ledig för test inom 20 minuter. Då ska vi plötsligt inte få vara med på testet och dessutom ska de behålla valpen. Stopp och belägg här lämnas ingen av mina valpar bort utan att jag vet varför och utan att det är tvunget.


Ytterligare 20 minuter senare får Yihoo sin lugnande spruta och vi får följa med till ett avskilt rum. Veterinären var trevlig och fick slutligen ordning på sladdar och nålar. Då funkar inte apparaten. 3 personer försöker laga dator/testutrustning med hjälp av support i telefon, utan resultat. Yihoo börjar vakna och får sederas om. Kvart över 12 bestämmer vi oss för att strunta i alltihop och Yihoo får en kvickna-till-spruta. På vägen ut ger veterinären mig en påse hundmat (typ 2 kilo) som en liten kompenastion för allt strul...


Du skämtar va? 14 mil enkel resa, missar i begärd åtgärd, väntetider in absurdum och trasig utrustning samt en heldag borta från arbetet och jag får en påse värde 129 kr?


Det hela slutade alltså med 30 mil, 6 timmar och X antal kronor och ingen testad Yihoo. Jag blir galen!!!!

 
 
Ingen bild

Anna

7 februari 2011 17:39

Ja fy fan vad dåligt! Viste inte om jag skulle skratta eller gråta. Mest synd var det ju om fröken vit. Aldrig mer Kalmar Djursjukhus!

 
Jenny/Nike

Jenny/Nike

7 februari 2011 19:23

Riktigt, riktigt dåligt! Lider med både dig och lilla vitan. Vissa ställen borde svartlistas!

http://lydnadshundar.bloggagratis.se

 
Mallan

Mallan

8 februari 2011 12:17

FY!! Vad dåligt! Massa lugnande i onödan... Jättefin ny hemsida iaf! Sitter och kikar nu. Kanon!

http://madaddi.blogg.se

 
Tina

Tina

8 februari 2011 15:54

Men halloj!!! får det gå till så där?!
Kan du inte säga åt dem att du vill att de ersätter dina kostnader för testet hos en annan veterinär?

http://www.tinric.com

 
Ingen bild

daniel

25 januari 2012 11:53

lagen av attraktion. du skapade denna situation själv för att lära dig något ur den, ...vad vet bara du. Men det gånger jag besökt dem, har de hittat alla mina uppgifter ang. försäkringar, djuret, senaste besök osv. i datorn. De för själva kö system och inte någon gång har väntplatserna vart fulla. Fax måste finnas för att kunna säkra dataöverföring om datorn lägger av. Jag tvivlar på att du vart på en rysk abortklinik och om det var så jobbigt, ....varför lämnade du inte och gick till någon av kommunens 5 andra veterinärer?

Hanne Winninge

22 februari 2012 18:19

Jag vet vad jag lärde mig av den erfarenheten. Att aldrig aldrig besöka denna urusla klinik fler gånger. Men tack för omtanken!

BTW vi skulle BAER-testa det görs på 5 kliniker i hela landet. Synd att Kalmar är en av dem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne Winninge - 7 februari 2013 06:02

När man som uppfödare planerar en kull så är ju huvudsyftet att man ska få valpar, men bakom valet av vilken hane och vilken tik som ska användas är lite mer utförligt än att man bara väljer på slump. Jag tänkte jag skulle berätta lite grann om hur j...

Av Hanne Winninge - 28 januari 2013 06:33

Det börjar ju som bekant arta sig till valptider här hemma i huset på landet. Ayla har nu gått 4 veckor och Jenny som är hennes fodervärd rapporterar flitigt att man ser en liten putmage och att hon inte riktigt ännu vågar säga säkert att hon är dräk...

Av Hanne Winninge - 24 januari 2013 14:24

Det var länge sedan jag skrev i bloggen , det ska medges men jag hoppas i alla fall att den långa skrivkrampen lagt sig och att jag kan fylla bloggen med blandade inlägg igen.     Kloka Ayla som valp   Vi kan väl börja med det allra roliga...

Av Hanne Winninge - 16 maj 2012 05:57

  Bacon är en värdsvan resenär, vi har rest många mil ihop och jag har en stor trygghet i hennes mentalitet och hennes stora personliga trygghet. Hon bryr sig föga om ifall resan går via 20 timmar i bil till England och Cruft's eller via 3 timmars...

Av Hanne Winninge - 15 maj 2012 06:04

Vi var i Tyskland i helgen, jag och underbara lilla B. Givetvis var det show som stod på schemat och den här gången på Westfalenhallen i Dortmund. Westfalenhallen ligger mitt inne i Dortmund och har den stoooora fotbollstadion Signal Iduna Park som g...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards