kennelskybar

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Hanne Winninge - 5 oktober 2011 06:46

I helgen var Hayley provdocka. Hon fick en alldeles egen familj som bara skämde bort henne en hel helg. Promenader, klappar på magen, mat och omtanke. Hayley trodde alldeles säkert att hon hamnat i himlen. Det är fint att få vara stolt när man "lånar" ut sina hundar på prov. Hayley är en fantastisk liten gul tjej. Mjuk, rar, vänlig, följsam och otroligt lätt att ha omkring sig. Det tyckte familjen Ström också, så nu får vi se hur de resonerar inför sitt kommande hundköp.


En annan gul hund fortsätter röna beundrande utrop. Jenny har fått något alldeles fantastiskt i sin lilla Ayla. Och om hon säger så som redan har en lydnadsstjärna i sin svarta Nike, då måste jag förstås sträcka extra på mig. För Jenny och Nike får fortsätta sin resa i lydnadstalangtruppen och de har två stora rankingtävlingar framför sig. Är så glad att jag iaf får se en av dem. Stora stockholm ska bli extra spännande i år.


Nu till helgen ska jag på roadtrip med Ulrika och hennes Foppadotter Thea. Bacon fyller ju 2 år idag och kan alltså tävla om sitt sista cert nu i helgen. Ett cert till i Sverige och hon blir Finsk, Norsk, Svensk och Nordisk utställningschampion. Att vi dessutom kan fira Ulrikas födelsedag måste räknas som ett direkt plus.


Ruben har haft slutbesiktning avf sin ansiktsfraktur hos Dr. Hilmi Desai i Malmö. Vilket jobb den här läkaren har gjort, Ruben ser alldeles vanlig ut och det finns kanppt ord för att beskriva vår tacksamhet mot läkare och övrig personal för allt de gjort. Svensk sjukvård är verkligen fantastisk. Att Ruben har full syn på båda ögonen, har en normal ansiktsform och att han lever är något man kan ta för givet, men jag vet att jag alltid kommer minnas den där krampkänslan i magen av rädsla.


Tyvärr har jag behövt sätta spärr på kommentarerna, efter att ha fått en del trista saker inskrivna, jag hoppas att det ska kunna vara övergående. Jag gillar inte censur, men ibland är det kanske bättre än alternativet. I mina mer spekulativa och intresseinriktade bloggtankar gror ett inlägg om lojalitet och fraktionsbildning inom klubbar/raser. Tänk lite du med, så ses vi i ett blöogginlägg snart.


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards